خبر مهم | چرا رتبه بندی ناقص اجرا شده و نحوه ارزیابی‌ها موجب نارضایتی معلمان است؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه رتبه بندی معلمان که قانون مترقی مجلس یازدهم بوده به صورت ناقص در حال اجرا است، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توضیح دهد چرا این قانون را به نحوی اجرا می‌کند که برخی شامل آن نشده و نحوه ارزیابی‌ها نیز موجب نارضایتی معلمان است.
خبر مهم | چرا رتبه بندی ناقص اجرا شده و نحوه ارزیابی‌ها موجب نارضایتی معلمان است؟
کد خبر : ۱۵۶۲۶

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه رتبه بندی معلمان که قانون مترقی مجلس یازدهم بوده به صورت ناقص در حال اجرا است، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توضیح دهد چرا این قانون را به نحوی اجرا می‌کند که برخی شامل آن نشده و نحوه ارزیابی‌ها نیز موجب نارضایتی معلمان است.
محمد وحیدی با اشاره به طرح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: این سئوال درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در اجرای قانون رتبه بندی است که چرا رتبه بندی معلمان با وجود قول‌های وزیر آموزش و پرورش با تاخیر اجرا و به صورت ناقص اجرا شد.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون رتبه بندی معلمان از قوانین مترقی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم است، ولی آیین نامه اجرایی آن به تایید اعضای ناظر مجلس نرسید و به بدترین شیوه و با تأخیر اجرا شد.
وی اضافه کرد: آیین‌نامه اجرایی این قانون، دارای ده‌ها ایراد بوده رتبه بندی به نحوی اجرا شد که گروه‌های هدف به ویژه مهرآفرین‌ها و گروه‌‎های هدف در رتبه‌های ۴ و ۵ تحت پوشش قرار نگرفتند. ضمن آنکه مرحله تطبیق و استقرار باید در مدار سوابق تجربی و امتیازات ارزیابی‌های سالانه باشد که این مهم نیز رعایت نشده است.
وحیدی، عدم اخذ مصوبه فوق العاده معلمان در شورای حقوق و دستمزد، عدم واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به اعضا، شاخص غیر قابل دفاع توزیع سهمیه‌های استخدامی در استان‌های محروم و مرزی را از دیگر محور‌های سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش برشمرد.
به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش عضو شورای حقوق و دستمزد بوده و باید در اخذ مجوز فوق العاده معلمان بر اساس مشاغل عمومی و اختصاصی تسریع می‌شد، یکی دیگر از محور‌های سئوال از وزیر این است که علت این تأخیر و قصور چیست؟
وی با بیان اینکه همچنین باید مشخص شود، سرنوشت واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به کجا رسید؛ گفت: همچنین باید توضیح داده شود که چرا شاخص‌های توزیع سهمیه استخدامی مناطق مرزی و محروم کشور به صورت فعلی است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ارسالی در
انشاا...استیصاح و عزل این وریز ضعیف
ناشناس
ارسالی در
واقعا درحق معلمی بی‌انصاف اند
جمیله توکلی
ارسالی در
برام حکم‌رتبه بندی زدن ولی رو حقوقم نمیاد میگن چون تاریخ باز نشستگی ۱مهر ۱۴۰۰ هست فقط بهت پاداش میدیم ولی حقوقت اضافه نمیشه شمارو به اسم اعظم خدا شماروبه رسوالله واهل بیتش این حکم رو که زدید اقلا رو حقوقم بیارید به اسم جلاله خدا محتاجم امیدوارم این نوشته رو وزیر ببینه ی عمر دعات میکنم آقای وزیر این حکمی که ب ام زدید روحقوقم هم بیارید?
ناشناس
ارسالی در
ارزیابی رتبه بندی کاملاً بی عدالتی است و دراینمورد هم اجحاف شده حیف که سی سال برای آموزش و پرورش خدمت کردم
ناشناس
ارسالی در
متاسفانه وزیر نیست دشمنی است که شمشیر برای معلمان از رو بسته.